E-mailmarketing kan een uiterst effectief marketingmiddel zijn voor uw bedrijf. Denkt u erover om te starten met e-mailmarketing? Houd dan rekening met de volgende nadelen van e-mailmarketing:
Spam
Doordat e-mailmarketing vaak wordt misbruikt door spammers heeft e-mailmarketing een slecht imago opgebouwd bij sommige mensen. Het is dus zaak om zorgvuldig om te gaan met uw e-mailcampagnes. Dit kunt u doen door er bijvoorbeeld voor kiezen om uw mails periodiek te versturen. Op deze manier gaan uw (potentiële) klanten herkennen wanneer u ze een e-mail stuurt en zullen ze uw e-mails eerder vertrouwen en openen.
Wet- en regelgeving
De wet- en regelgeving rond e-mailmarketing kan ingewikkeld zijn, het is dan ook zaak om u hier goed in te verdiepen. U mag namelijk niet iedereen zomaar een commerciële e-mail sturen.
Kwaliteit e-maillijst
Een nadeel van e-mailmarketing is dat het een tijdrovende en kostbare klus is om zelf kwalitatieve e-mailadressen te verzamelen. En als u een bestand heeft opgebouwd met e-mailadressen is het zaak deze up-to-date te houden om zo het beste uit uw e-mailcampagne te halen. BoldData levert e-maillijsten met de meest actuele gegevens. Deze gegevens worden elk jaar geüpdatet zodat u altijd een up-to-date e-maillijst tot uw beschikking heeft.
E-mailadressen van hoge kwaliteit
Wilt u adressenbestanden van hoge kwaliteit kopen voor uw e-mailcampagne? BoldData beschikt over een uitgebreide Europese database met meer dan 48 miljoen e-mailadressen. Heeft u maatwerk nodig? Geen probleem! Wij selecteren uw doelgroep met extreme precisie zodat u uw doelgroep optimaal kunt bedienen. Van emailadressen van HR managers tot IT managers. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op via 31(0)20 705 2360 of info@bolddata.nl. Wij helpen u graag verder.