BoldData werkt 100% conform de Nederlandse- en Europese wetgeving en houdt zich met betrekking tot de bescherming en verwerking van persoonsgegevens aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
AVG & Rechtsgrond voor gegevensverwerking
Met de inwerkingtreding van de AVG is er veel veranderd op het gebied van gegevensverwerking, bescherming persoonsgegevens, transparantie en het actueel houden van gegevens. In deze kwestie zijn al onze bronnen AVG proof. De AVG-wet is er alleen voor persoonlijke gegevens, niet voor bedrijfsgegevens. Namen van eenmanszaken, namen van contactpersonen, telefoonnummers en e-mailadressen die kunnen worden herleid tot een persoon zijn persoonlijke gegevens. Dit betekent dat dit deel van onze database onder de AVG valt. Dit betekent echter niet dat deze informatie niet kan worden verhandeld of gebruikt.
In het artikel 47 van de AVG staat dat als er een gerechtvaardigd belang is, je de bovengenoemde gegevens kunt verwerken. Dit artikel stelt ook dat direct marketing kan worden beschouwd als een gerechtvaardigd belang.
https://www.privacy-regulation.eu/nl/artikel-6-rechtmatigheid-van-de-verwerking-EU-AVG.htm
http://www.privacy-regulation.eu/nl/r47.htm
Het spreekt voor zich dat dit belang voortdurend in evenwicht moet worden gebracht met de rechten van de betrokkenen wiens gegevens in ons bestand geregistreerd zijn. Daarom zien wij erop toe dan wij zo transparant mogelijk zijn bij het gebruik van de gegevens en leven wij de privacy verordening nauwgezet na wat de rechten van de betrokkenen betreft.
Vanzelfsprekend zijn ook de rechten van de consumenten en bedrijven in de organisatie van BoldData geborgd. Een verzoek om inzage in de herkomst van (persoons)gegevens of een verzoek tot verwijdering wordt door BoldData altijd gehonoreerd. Voor de afhandeling van deze verzoeken en privacy vragen heeft BoldData een Privacy Officer aangesteld. BoldData’s Privacy Officer is per e-mail bereikbaar via d.wolff@bolddata.nl
Privacy waarborg:
BoldData is het bezit van het DDMA Privacy Waarborg en wordt jaarlijks getoetst op het gebied van data security door de Data Driven Marketing Association. Bedrijven met het Privacy Waarborg hebben de verantwoordelijkheid om persoonlijke gegevens verstandig en volgens de regel van de privacywetten te gebruiken.